GÖREV TANIMLARI

BÖLÜM BAŞKANI GÖREV TANIMI

BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISI GÖREV TANIMI

FEDEK KOMİSYONLARI GÖREV TANIMLARI

1. FEDEK AKREDİTASYON VE KALİTE KOMİSYONU

  • Fakülte Akreditasyon Kurulu tarafından alınan kararlar doğrultusunda çalışmaları organize ve takip eder.
  • Üniversitenin stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerinin kalitesinin geliştirilmesini sağlar.
  • Bölüm içi, öğrenci ve akademisyenlerin daha verimli olmaları için olanakların araştırılması, raporlanmasını sağlar.
  • Bölüm hocalarının ve öğrencilerin daha iyi şartlarda eğitim-öğretim faaliyetleri yapması için rapor hazırlanması ve gerekli birimlere iletilmesini gerçekleştirir.
  • Altyapıdan kaynaklı sorunların belirlenmesi, raporlanması ve gerekli birimlere iletilmesini sağlar.

2. ÖLÇME - DEĞERLENDİRME VE İLETİŞİM KOMİSYONU

  • Bölüm faaliyetlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme yöntemleri geliştirerek uygular.
  • Bölümde gerçekleştirilen her türlü anket ve ders dosyalarının değerlendirmesini yapar.
  • Her Eğitim-Öğretim döneminin sonunda toplanır ve ilgili raporu Koordinasyon Kuruluna sunar.

3. ÖĞRENCİ İŞLERİ KOMİSYONU

  • Komisyon Başkanının uygun gördüğü tarihlerde toplanarak öğrencilerden gelen problemleri değerlendirir. Çözüm önerileri sunar.
  • Eğitim-Öğretim yılının bir değerlendirmesini yapar. Hazırladığı raporu Koordinasyon Kuruluna sunar.

4. DEĞİŞİM PROGRAMI VE AKTS KOMİSYONU

  • Öğrenci değişim programlarını (Erasmus, Farabi, Mevlana) bölüm öğrencilerine tanıtır.
  • Ulusal ve uluslararası öğrenci ve akademisyen değişim programları kapsamında ikili anlaşmaları yapar ve koordinasyonu sağlar.
  • Öğrencilerin sorunlarını belirler ve çözüm önerileri sunar.
  • Üniversitenin ilgili Koordinatörlüğü ile iletişim içinde çalışır.
  • Her yıl mayıs ayının birinci haftasında toplanır ve öğrenci değişim programları ile ilgili belgeleri arşiv komisyonuna iletir.

5. EĞİTİM-ÖĞRETİM GELİŞTİRME VE İNTİBAK KOMİSYONU

  • Başka bir üniversitede öğrenim görmüş ve Bölümümüze Yatay Geçiş yapmış öğrencilerin başarılı oldukları derslerden muafiyet durumlarını değerlendirir.
  • Muafiyet hakkı kazanan öğrencilerin Bölümümüzde uygulanmakta olan ders planlarına intibaklarını sağlar.
  • Düzenlenen Raporları Bölüm Başkanlığına sunar.

6. AKADEMİK FAALİYETLER VE SOSYAL ETKİNLİKLER KOMİSYONU

  • Bölüme yeni gelen öğrencilere yönelik oryantasyon çalışması düzenler.
  • Öğrencilere ve bölüm elemanlarına hitaben düzenlenecek olan bilimsel ve sosyal etkinlikleri planlar, düzenler ve duyurur.
  • Mezuniyet etkinlik taleplerini değerlendirir.
  • Bölüm öğrencileri tarafından yürütülen “Öğrenci Toplulukları”nın (GENOMÜ) faaliyetlerini izler.
  • Yapılacak olan faaliyetlerle ilgili kurum ve kuruluşlardan resmi izinlerin alınmasını sağlar.
  • Faaliyetler için bütçe ve ulaşım organizasyonlarının yürütülmesini gerçekleştirir ve takibini sağlar.

7. BURS VE STAJ KOMİSYONU

  • Yurt içi ve yurt dışı öğrenci burs olanaklarını duyurur. Burs verilecek öğrencilerin belirlenmesi ve bursun dağıtımını sağlar.
  • Staj çalışması ile ilgili ön hazırlıkları yapar ve öğrencileri bilgilendirir.
  • Stajların amacına yönelik olarak yürütülmesi için gerekli izlemeyi yapar.
  • Staj defterlerini ve/veya ilgili belgeleri inceler ve stajı değerlendirir.

8. MEZUNLARLA İLİŞKİLER KOMİSYONU

  • Mezunların üniversitenin Kariyer Merkezi birimine kayıt yaptırmalarını teşvik eder.
  • Mezunlarla iletişimi artırmak için toplantılar düzenler.
  • Mezunlarımızın ders programımızla ilgili görüş ve önerilerini, toplantı ve anketler ile alır.
  • Mezunlara iş bulma konusunda destek sağlar.
  • Mezunlar Danışma Kurulu'nu kurar, toplantılar düzenler ve bu toplantılara katılır.

9. WEB SAYFASI VE İLETİŞİM KOMİSYONU

  • Bölüm web sayfasında ders programı, sınav programı, kısa sınav ve ödev tarihleri, akademik ve sosyal etkinlikler gibi faaliyetlerin duyurulmasını sağlar.
  • Bölüm web sayfasında FEDEK’le ilgili verilerin güncellenmesini sağlar.
  • Bölüm web sayfasındaki güncellemelerin yapılmasını sağlar.

10. ARŞİV SORUMLUSU

  • FEDEK’in belirlediği kriterler doğrultusunda ders ve sınav dosyalarını (ödevler, sınav ve yoklama, bitirme projeleri gibi) arşivler.

11. DIŞ PAYDAŞ DANIŞMA KOMİSYONU

  • Dış Paydaşlar Danışma Kurulu’nu oluşturur ve toplantılar düzenler.
  • İşverenlerle iletişim kurar, kariyer günleri organizasyonu yapar.
  • İşverenlerden mezunlarımız ve bölümümüz hakkındaki görüş ve önerilerini alır.
  • Bölümümüzden mezun öğrencilerden beklentilerinin saptanması amacıyla işverenlere anket uygular ve bu konuda Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu ile koordineli çalışır.