BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISI GÖREV TANIMI
FEDEK KOMİSYONLARI GÖREV TANIMLARI
1. FEDEK AKREDİTASYON VE KALİTE KOMİSYONU
- Fakülte Akreditasyon Kurulu tarafından alınan kararlar doğrultusunda çalışmaları organize ve takip eder.
- Üniversitenin stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerinin kalitesinin geliştirilmesini sağlar.
- Bölüm içi, öğrenci ve akademisyenlerin daha verimli olmaları için olanakların araştırılması, raporlanmasını sağlar.
- Bölüm hocalarının ve öğrencilerin daha iyi şartlarda eğitim-öğretim faaliyetleri yapması için rapor hazırlanması ve gerekli birimlere iletilmesini gerçekleştirir.
- Altyapıdan kaynaklı sorunların belirlenmesi, raporlanması ve gerekli birimlere iletilmesini sağlar.
2. ÖLÇME - DEĞERLENDİRME VE İLETİŞİM KOMİSYONU
- Bölüm faaliyetlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme yöntemleri geliştirerek uygular.
- Bölümde gerçekleştirilen her türlü anket ve ders dosyalarının değerlendirmesini yapar.
- Her Eğitim-Öğretim döneminin sonunda toplanır ve ilgili raporu Koordinasyon Kuruluna sunar.
3. ÖĞRENCİ İŞLERİ KOMİSYONU
- Komisyon Başkanının uygun gördüğü tarihlerde toplanarak öğrencilerden gelen problemleri değerlendirir. Çözüm önerileri sunar.
- Eğitim-Öğretim yılının bir değerlendirmesini yapar. Hazırladığı raporu Koordinasyon Kuruluna sunar.
4. DEĞİŞİM PROGRAMI VE AKTS KOMİSYONU
- Öğrenci değişim programlarını (Erasmus, Farabi, Mevlana) bölüm öğrencilerine tanıtır.
- Ulusal ve uluslararası öğrenci ve akademisyen değişim programları kapsamında ikili anlaşmaları yapar ve koordinasyonu sağlar.
- Öğrencilerin sorunlarını belirler ve çözüm önerileri sunar.
- Üniversitenin ilgili Koordinatörlüğü ile iletişim içinde çalışır.
- Her yıl mayıs ayının birinci haftasında toplanır ve öğrenci değişim programları ile ilgili belgeleri arşiv komisyonuna iletir.
5. EĞİTİM-ÖĞRETİM GELİŞTİRME VE İNTİBAK KOMİSYONU
- Başka bir üniversitede öğrenim görmüş ve Bölümümüze Yatay Geçiş yapmış öğrencilerin başarılı oldukları derslerden muafiyet durumlarını değerlendirir.
- Muafiyet hakkı kazanan öğrencilerin Bölümümüzde uygulanmakta olan ders planlarına intibaklarını sağlar.
- Düzenlenen Raporları Bölüm Başkanlığına sunar.
6. AKADEMİK FAALİYETLER VE SOSYAL ETKİNLİKLER KOMİSYONU
- Bölüme yeni gelen öğrencilere yönelik oryantasyon çalışması düzenler.
- Öğrencilere ve bölüm elemanlarına hitaben düzenlenecek olan bilimsel ve sosyal etkinlikleri planlar, düzenler ve duyurur.
- Mezuniyet etkinlik taleplerini değerlendirir.
- Bölüm öğrencileri tarafından yürütülen “Öğrenci Toplulukları”nın (GENOMÜ) faaliyetlerini izler.
- Yapılacak olan faaliyetlerle ilgili kurum ve kuruluşlardan resmi izinlerin alınmasını sağlar.
- Faaliyetler için bütçe ve ulaşım organizasyonlarının yürütülmesini gerçekleştirir ve takibini sağlar.
7. BURS VE STAJ KOMİSYONU
- Yurt içi ve yurt dışı öğrenci burs olanaklarını duyurur. Burs verilecek öğrencilerin belirlenmesi ve bursun dağıtımını sağlar.
- Staj çalışması ile ilgili ön hazırlıkları yapar ve öğrencileri bilgilendirir.
- Stajların amacına yönelik olarak yürütülmesi için gerekli izlemeyi yapar.
- Staj defterlerini ve/veya ilgili belgeleri inceler ve stajı değerlendirir.
8. MEZUNLARLA İLİŞKİLER KOMİSYONU
- Mezunların üniversitenin Kariyer Merkezi birimine kayıt yaptırmalarını teşvik eder.
- Mezunlarla iletişimi artırmak için toplantılar düzenler.
- Mezunlarımızın ders programımızla ilgili görüş ve önerilerini, toplantı ve anketler ile alır.
- Mezunlara iş bulma konusunda destek sağlar.
- Mezunlar Danışma Kurulu'nu kurar, toplantılar düzenler ve bu toplantılara katılır.
9. WEB SAYFASI VE İLETİŞİM KOMİSYONU
- Bölüm web sayfasında ders programı, sınav programı, kısa sınav ve ödev tarihleri, akademik ve sosyal etkinlikler gibi faaliyetlerin duyurulmasını sağlar.
- Bölüm web sayfasında FEDEK’le ilgili verilerin güncellenmesini sağlar.
- Bölüm web sayfasındaki güncellemelerin yapılmasını sağlar.
10. ARŞİV SORUMLUSU
- FEDEK’in belirlediği kriterler doğrultusunda ders ve sınav dosyalarını (ödevler, sınav ve yoklama, bitirme projeleri gibi) arşivler.
11. DIŞ PAYDAŞ DANIŞMA KOMİSYONU
- Dış Paydaşlar Danışma Kurulu’nu oluşturur ve toplantılar düzenler.
- İşverenlerle iletişim kurar, kariyer günleri organizasyonu yapar.
- İşverenlerden mezunlarımız ve bölümümüz hakkındaki görüş ve önerilerini alır.
- Bölümümüzden mezun öğrencilerden beklentilerinin saptanması amacıyla işverenlere anket uygular ve bu konuda Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu ile koordineli çalışır.